کابینت روشویی pvc

 کابینت روشویی PVC:

PVC نوعی پلاستیک فشرده شده است که در موارد مختلف ساختمان سازی استفاده می شود. یکی از مواردی که با این نوع پلاستیک ساخته می شود، کابینت روشویی و آشپزخانه است.

نسل جدید کابینت روشویی PVC طی چند سال اخیر وارد بازار ایران شده است و بازار مصرف خود را به خوبی پیدا کرده است. انواع کابینت روشویی به کابینت های روشویی چینی، ام دی اف، روشویی کابینت دار چوبی ، آلومینیومی و کابینت روشویی پی وی سی تقسیم بندی می شوند.

ورقه های PVC که در ساخت کابینت استفاده می شوند ضد آب هستند و دچار پوسیدگی و رنگ پریدگی نمی شوند به همین علت می توان از این نوع کابینت ها در محیط هایی با رطوبت بالا نصب و استفاده کرد.

کابینت روشویی از مهم ترین تجهیزات سرویس های بهداشتی هستند بنابراین هنگام خرید و تهیه این نوع کابینت باید دقیق عمل کنید و تمام موارد را بسنجید و بهترین گزینه را خریداری کنید. به دلیل وجود انواع مختلف کابینت های روشویی در بازار، هر برند و محصولی که مزایای بیشتری داشته باشد، قطعا بیشتر مورد استقبال مشتریان و مصرف کنندگان قرار می گیرد. یکی از بهترین و با کیفیت ترین نوع، کابینت روشویی PVC است که در ادامه مقاله مزایا و معایب آن را بررسی می کنیم:

مزایا کابینت روشویی PVC:

کابینت روشویی پی وی سی یکی از پرطرفدارترین نوع کابینت ها است و علت این تقاضا و استقبال بسیار مردم از این نوع کابینت روشویی به علت دارا بودن مزایای بسیار آن است:

  • یکی از اولین و مهم ترین ویژگی های پی وی سی، ضد آب بودن این محصول است چرا که این محصول قرار است در محیط مرطوب نصب و استفاده شود و باید در برابر رطوبت مقاومت داشته باشد.
  • کابینت روشویی pvc در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.
  • تنوع بسیار زیاد این نوع کابینت از مهم ترین دلایل پر طرفدار بودن آن است. شما چه به دنبال کابینت های مدرن باشید و چه به دنبال کابینت هایی با طرح های کلاسیک، می توانید به انواع مدل های کابینت روشویی پی وی سی مراجعه کنید.
  • مقاوم در برابر نفوذ حشرات موذی
  • نظافت این نوع کابینت های روشویی بسیار آسان است به همین دلیل از این نوع در محیط آزمایشگاه و بیمارستان استفاده می کنند.
  • به علت سبک تر بودن این نوع کابینت روشویی نسبت به سایر کابینت های روشویی، حمل و نصب کم هزینه تر و آسان تری دارند.
  • به علت تولید انبوه ورقه های پی وی سی، این روشویی ها از قیمت مناسبی برخوردارند.
  • به علت دارا بودن خاصیت رنگ پذیری و روکش شدن ورقه های پی وی سی، میتوانید انواع کابینت های روشویی پی وی سی را با طرح و رنگ های مختلف خریداری و با دکوراسیون خود ست کنید.
  • می توان کابینت های پی وی سی را در هر اندازه و ابعاد ساخت و روانه بازار کرد.

معایب کابینت روشویی PVC:

ویژگی های به خصوص کابینت روشویی پی وی سی بر معایب انگشت شمار آن غالب است که همین علت موجب محبوبیت و تقاضای بسیار این کابینت ها شده است و نسبت به سایر انواع کابینت هایی روشویی دارای مزایای بیشتری است برای مثال، کابینت روشویی چوبی بعد از قرار گرفتن در معرض رطوبت، به مرور زمان دچار پوسیدگی می شوند، یا کابینت روشویی سنگی که به علت وزن بسیار سنگین در هنگام حمل و نقل مشکلاتی به بار می آورد.

کابینت روشویی فلزی به مرور دچار زنگ زدگی می شود اما هیچ کدام از موارد و ایرادات گفته شده در مورد کابینت روشویی PVC صادق نیست و این نوع کابینت روشویی مشکلات اندکی دارد که برای افراد در حین استفاده اصلا مهم نیست:

  • کابینت روشویی PVC قابل تجزیه شدن در طبیعت نمی باشد و تجزیه PVC صد ها سال طول می کشد.
  • PVc در مراحل ساخت، گاز سمی تولید می کند، اگرچه این گاز فقط برای افرادی که این نوع محصول را تولید می کنند مضر است و برای باقی انسان ها خطری ندارد و یکی از بهترین و بهداشتی ترین روشویی های تولید شده است.
  • کابینت روشویی PVC در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب دارای حساسیت است و در گذر زمان احتمال کمرنگ شدن رنگ آن وجود دارد. یکی از نکات مهم در مورد روکش این کابینت ها کیفیت روکش است زیرا روکش های با کیفیت پایین ممکن است در گذر زمان در اثر تابش مستقیم نور خورشید ذوب شوند به همین دلیل باید در خرید این کابینت و روکش آن دقت کنید.

 

سرفیس پرو استوک

kar@@web
ارسال دیدگاه